Door Janny Volmer op 8 juli 2016

amendement en motie ivm openhouden OBS Meedhuizen

AMENDEMENT Raadsvergadering 14 juli 2016 Voorstel nr. 5: Vaststelling programmaplan onderwijstransitie
Ondergetekende stelt voor de tekst van het voorliggende besluit als volgt te wijzigen:
Huidige tekst:
De raad van de gemeente Delfzijl;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 12 april 2016;
besluit:
het programmaplan onderwijstransitie (huisvesting scholen Delfzijl) vast te stellen.
Voorgestelde tekst:
De raad van de gemeente Delfzijl;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 12 april 2016;
besluit:
het programmaplan onderwijstransitie (huisvesting scholen Delfzijl) vast te stellen onder voorbehoud dat het gebouw van de OBS Meedhuizen voorlopig buiten de transitie wordt gehouden in afwachting van een nader onderzoek naar mogelijkheden naar een oplossing voor de langere termijn.
Ondertekening: J.H. Volmer-Kuiper, fractievoorzitter PvdA
Toelichting: Door mijn fractie zal een motie worden ingediend om het college op te roepen Marenland dringend te verzoeken de obs Meedhuizen open te houden tot in ieder geval 2021; vanaf nu tot 2021 samen met Marenland en de MR en ouders van de obs Meedhuizen te zoeken naar een oplossing voor de langere termijn; het besluit van de raad d.d. 23 mei 2013 (n.a.v. initiatiefvoorstel van de PvdA) als uitgangspunt te nemen, maar geen enkele andere, voor een ieder aanvaardbare, oplossing uit te sluiten; de kosten voor het eventueel aardbevingsbestendig maken van het schoolgebouw te dekken uit de NAM-gelden. Om uitvoering van deze motie mogelijk te maken zal een voorbehoud in dit besluit moeten worden gemaakt voor de OBS Meedhuizen.

Klik op de volgende link voor de ingediende motie:  160714 Motie PvdA OBS Meedhuizen