Door Janny Volmer op 19 februari 2015

meldpunt zorg en werk

meldpunt zorg en werkMeldpunt Zorg en Werk

Vanaf 1 januari  is de gemeente verantwoordelijk  voor burgers die zorg nodig hebben.

De fractie van de PVDA in Delfzijl  wil graag volgen of deze veranderingen goed worden opgepakt en of de taken goed worden uitgevoerd.

Daarom opent  de PVDA met ingang van  2 maart a.s.  een meldpunt waar  klachten en/of suggesties  over de uitvoering van de AWBZ, de WMO, de PGB en de Zorgverzekeringswet kunnen worden gemeld. Wij vinden het van groot belang dat eventuele knelpunten die vanaf invoering zijn ontstaan snel en adequaat worden opgelost.

We willen hiermee voorkomen dat er mensen tussen wal en schip vallen.

Niet alleen cliënten, maar ook familie, artsen, vrijwilligers en andere mantelzorgers mogen meldingen doen.

Als u vindt dat de zorg voor u, uw kinderen of andere naasten niet is wat het zou moeten zijn, laat het ons dan weten.

Goed gemeentelijk beleid ontstaat alleen als het aansluit bij de ervaringen en behoeften van de betrokkenen!

Het meldpunt zal worden bemenst door Tet Luursema en Janny Volmer,  fractie­ondersteuners  van de PVDA in Delfzijl. ( zie foto )

Wanneer bereikbaar?

Het meldpunt is zowel per mail als telefonisch bereikbaar:

[email protected] ( dagelijks bereikbaar )

Tel:06-15176602 ( maandag en woensdag tussen 18.00-19.00 uur)